Cosmo Group: dobry system musi być beauty
Cosmo Group
Beauty
Po pierwsze: nie utrudniać zakupów
Cosmo Group do tej pory korzystało z „pudełkowego” systemu sprzedaży typu ERP. Kontrahenci mogli korzystać z platformy B2B, lecz problem był taki, że… nie chcieli. W Sun Group mieliśmy rozwiązać ten problem i stworzyć dobrze działającą i spójną platformę sprzedażową, która będzie przyjazna użytkownikowi i zautomatyzuje proces sprzedaży. Nowy system miał zlikwidować problem, z którym nasz klient się mierzył ‒ zamówienia telefoniczne wymagały ręcznej zmiany promocji przez pracownika. Spowalniało to obsługę zamówienia, a co za tym idzie – spalało zasoby i nie pozwalało zwiększyć sprzedaży. Zaprojektowaliśmy system, który w pełni zautomatyzował i usprawnił ten proces.
Personalizacja i dopasowanie
Sprzedaż nie może pochłaniać zasobów, a ma przynosić zyski. Żeby nie generować strat, warto zbudować system obsługi, który będzie prosty i intuicyjny dla klienta oraz nie będzie go zmuszał do wyboru zamówienia telefonicznego. Tak właśnie zaprojektowaliśmy nową platformę dla Cosmo Group. W Sun Group mamy narzędzia do stworzenia systemu B2B, który posiada webowy dostęp i API zintegrowane z ERP klienta. Tak samo było w przypadku Cosmo Group. Zbudowaliśmy platformę połączoną z systemem naszego klienta. W rezultacie każdy kontrahent odwiedzający stronę może zalogować się do systemu i dzięki temu ma dostęp do spersonalizowanej grupy produktów, cen i rabatów.
W systemie dla Cosmo Group zastosowaliśmy moduł promocyjny, który powiadamia kontrahentów o spersonalizowanych ofertach specjalnych. Tę część platformy zbudowaliśmy na prośbę Cosmo. Aby ulepszyć doświadczenia użytkownika odwiedzającego platformę, wdrożyliśmy konfigurator zestawów powiązanych produktów. Zbudowaliśmy go tak, aby kontrahenci Cosmo Group widzieli produkty powiązane z tymi, które ich interesują. I to wszystko dało znakomite rezultaty.
Kluczem do sukcesu jest też sprawny system reklamacji. Platforma, którą zbudowaliśmy w Sun Group, natychmiast przykazuje zgłoszenia reklamacyjne do ERP Cosmo Group. Dzięki temu zgłoszenia mogą być sprawniej obsługiwane.
IT i UX też mogą być beauty!
Gdy w Sun Group mówimy „sprawdzam”, liczymy na mierzalne efekty. Tak było też tym razem. Cosmo Group nie tylko uzyskało spójny system sprzedaży B2B, lecz także płynące z tego zyski. Od momentu wdrożenia system naszego klienta obsłużył transakcje, których wartość wyniosła kilkadziesiąt milionów złotych. Obsługa takiego ruchu telefonicznie wymagałaby ogromnych nakładów finansowych. Dzięki naszym rozwiązaniom znacznie polepszyły się doświadczenia użytkowników strony. Kontrahenci, którzy nie byli przekonani do poprzedniej platformy B2B, z nowej korzystają bardzo chętnie. Nowy system B2B obsługuje setki kontrahentów.
Ponieważ Cosmo Group to firma o zasięgu międzynarodowym, kwestią czasu było przetłumaczenie platformy na inne języki (aktualnie pięć języków), a klienci mają do wyboru bogaty asortyment ponad 5 tysięcy produktów z branży beauty
Rozwiązania IT często kojarzą się z kodem zrozumiałym tylko dla programistów. Ponieważ w Sun Group specjalizujemy się także w projektowaniu stron, nasz klient zyskał dobrze działający system z wydajnym mechanizmem, a przede wszystkim estetyczną i intuicyjną platformę sprzedaży dla swoich klientów. Klientów, których interesuje tylko to, co na stronie Cosmo Group dotyczy beauty. A mechanizmem zajęliśmy się my!
Moda na sukces w branży beauty
System na 5!
System działa w 5 językach obsługując asortyment ponad 5 tys. produktów
1000 kontrahentów
System obsługuje duża bazę kontrahentów z ponad 1,3 tys. użytkownikami w podziale na ponad 570 grup.
40 krajów
Sprzedaż na całym świecie
Integracja ERP
dedykowanego Systemu B2B z webowym dostępem i API integrującym z ERP Klienta;
Upselling
Konfigurator produktów powiązanych sprawił, że klienci z chęcią wybierają dodatkowy asortyment, przez co wartość koszyka rośnie.
Grupy kontrahentów
Każdy kontrahent po logowaniu się do systemu ma dostęp do swojej dedykowanej grupy produktów, cen, rabatów.
System reklamacji
Nasz system B2B obsługuje też reklamacje, które są przekazywane do ERP Klienta i usprawnia kontakt z Klientami.
w kontakcie