AdWords to system, który od kilku dobrych lat pomaga wspierać biznes i promować firmy w Internecie. Ogromną zaletą tej platformy jest jej jasność i przejrzystość. Tak naprawdę każdy może szybko ustawić swoją pierwszą kampanię, ale schody zaczynają się, gdy oczekujesz od swoich działań wymiernych efektów. Dzisiaj opowiemy Ci o 5 sekretach, które z całą pewnością wpłyną na efektywność reklam i konwersję generowaną przez kampanię.
Odliczanie czasu do końca kampani
Nie jest to żadna nowość, ale mimo wszystko wielu marketerów wciąż nie korzysta z tego udogodnienia. AdWords Countdown Widget to dodatek do kampanii, który pozwala na łatwe i przejrzyste odliczanie czasu do końca kampani reklamowej. Funkcja jest najbardziej przydatna we wszelkiego rodzaju sklepach internetowych, w których promocje są ograniczone czasowo. Poza tym klienci chętniej kupują, gdy wiedzą, że zostało im niewiele czasu i muszą szybko podjąć decyzję.
Aktualizacja w czasie rzeczywistym
Jeżeli Twoja oferta jest dynamiczna i często się zmienia, warto byś zastanowił się nad aktualizacją reklam w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możesz zaoszczędzić bardzo dużo czasu. Wystarczy tylko, że ustawiając kampanię, zadbasz o przygotowanie reklam w różnych wariantach. Będzie Ci wtedy łatwiej zmieniać je w zależności od tego, jak kształtować się będzie oferta firmy.
Rozszerzenia
Dobra kampania to efektowna kampania. Bez odpowiedniego wkładu pracy na pewno nie uda Ci się przygotować promocji, która przyniesie konwersję i podniesie wyniki sprzedaży. Żeby kampania była skuteczna, skorzystaj z rozszerzeń reklam. Są to różnego rodzaju funkcjonalności wzbogacające materiały w wyszukiwarce Google. Od jakiegoś czasu AdWords pozwala na umieszczanie informacji o witrynie oraz lokalizacji firmy bezpośrednio pod reklamą.
Badanie połączeń telefonicznych
Lokalni reklamodawcy bardzo często umieszczają w swoich kampaniach numer telefonu do swojej firmy. Mało który jednak bada potem zasadność tego typu działania. Wbrew pozorom jest to bardzo proste. Google dostarcza do tego celu specjalne narzędzie Google Call Metrics. Funkcjonalność pozwala rejestrować długość połączeń, numer kierunkowy rozmówcy oraz to, czy połączenie zostało odebrane.
Reklamy dynamiczne
Większość reklam w wyszukiwarce wyświetla się na podstawie słów kluczowych, które wpisał użytkownik. W wypadku reklam dynamicznych sytuacja jest nieco inna. Materiały promocyjne wyświetlają się po analizie przez system treści zawartej na stronie WWW. Nie musisz więc dodawać nowych słów kluczowych i tworzyć osobnych reklam do każdej kategorii strony. Platforma AdWords pomoże Ci zautomatyzować Twoje działania reklamowe.